Modestäder i världen

Sälj mode med liveshopping

Det går idag att sälja mode på flera olika sätt. Tekniken har gjort det möjligt att numera sälja kläder live på nätet. Live shopping är en kraftfull marknadskanal för att sälja saker på nätet. Det är genom live shopping möjligt att öka konverteringen och få engagerade kunder. Det är ett väldigt effektivt verktyg. Live shopping är ett bra komplement till en e-handel som säljer kläder. Live shopping är kort sagt en video som streamas live på nätet via en webbsida eller via sociala medier.

Sänd eventet via sociala medier eller en egen plattform

Det är enkelt med live shopping att presentera ett företag och produkterna som företaget säljer. En av det stora fördelarna med live shopping är att det är kompatibelt med många plattformar. Det är möjligt att implementera den egna webbshoppen i live shopping-verktyget, vilket är väldigt bra. Om du sänder eventet via sociala medier är det bra att ha vetskap om att vissa funktioner kan gå förlorade. Det är bättre om du vill ha tillgång till alla funktioner att sända via den egna plattformen.

Utforma eventet efter eget tycke och smak

Det är väldigt enkelt att skapa ett live shopping-event. Det är egentligen bara fantasin som sätter gränserna för vad live shopping kan vara. Allt du behöver för att kunna genomföra ett event är en telefon att filma med, en dator och liveshopping-appen. Det är en fördel att vara minst tre personer som genomför eventet för att det ska bli riktigt bra. Så om du vill sälja mer mode är detta är bra alternativ.

Lyft särskilda erbjudanden med liveshopping

Upplägget för ett live shopping-event kan variera. Det används dock oftast av varumärken som vill lyfta fram sina särskilda erbjudanden eller produkter som de har för tillfället. En bra sak är att du kan lägga upp eventet som video i efterhand. Varför live shopping är effektivt beror delvis på att näthandeln fortsätter att rusa.

Kommentarer inaktiverade för Sälj mode med liveshopping
ashe